13 augusti 2013

Träningsutmaning


Jag tänkte starta igång en Träningsutmaing!
Denna utmaning går mest ut på att hålla igång och röra på sig på en viss nivå under en viss tid varje vecka. Bestäm dig, utifrån ditt nuläge, hur mycket träning per vecka känns som realistiskt men ändå som en utmaning för dig. Är du nubörjare så börja med 30 min pass (förslagsvis raska promenader blandat med lite lite jogg) 3 gånger i veckan. Hur mycket vill du träna för att känna dig nöjd?För mig handlar det om runt en timme 3ggr i veckan
Du kan också mäta din träning i form av antal steg (använd stegmätare, finns bland annat på Clas Ohlson och kostar runt 50kr) eller i antal km på RunKeeper. Ta det som passar just dig. Kom ihåg att du ska utmana dig själv, men var realistisk- det är en förutsättning för att lyckas
Kör igång redan idag! Kom ihåg att du tävlar mot dig själv, på dina villkor och utifrån dina egna förutsättningar! Du gör detta för din skull, en sådan här satsning på dig själv är du alltid värd!
Utmaningen håller alltså på i 60 med start idag den 13Augusti. Självklart kan du haka på senare om det inte passar dig just idag/ om du läser detta först senare. 
Min egen utmaning när jag började var  att springa/jogga/ta mig framåt 5 km/vecka! Då delade  jag upp det i 2-3 km pass, men målet var att inom kort faktiskt orka/klara av att jogga sammanhängade! Jag klarar det nu! Alla kan lära sig om man låter det ta tid. 
Veckovis kommer jag presentera veckans utmaning, varje vecka på tisdagar kommer en ny utmaning
Det kan vara allt från en speciell övning som är viktig för en bra hållning till att gå eller springa en viss sträcka. Övningarna bygger på att man ska göra ett visst antal repetitioner eller sträcka på en vecka. Där du delar upp övningen utifrån egen förmåga. 
 Senare idag kommer 1a veckans utmaning!
Vilka vill vara med?
Rapportera varje dag du tränat och länka till mig så jag ser att ni tränar! (Jag länkar tillbaka till er vid varje utmaning så alla kan följa er träning) Skriv gärna en kommentar på min blogg också så jag inte missar någon. 

3 kommentarer:

  1. Hej!!
    Trodde aldrig jag skulle, men jag bör;-)
    Inte för att jag behöver gå ner i vikt för den har jag inga problem med. Äter väldigt sunt och lagar allt från grunden.
    MEN efter att jag slutade med min blodgrupp (varit sjuk i leukemi) så har jag haft svårt att komma igång på egen hand. Vi bor på landet och jag har ingen lust att åka nånstans när jag kommit hem. SÅ, min tanke är att jag ska ut och gå och träna zumba hemma vid TV:n. Jag börjar med 2 dgaar i veckan 30 min per gång, för jag vill gärna uppnå mål och inte sumpa dem;-)
    Sen tror jag att trädgårdsarbete får ingå som träning för mig med, för det har jag en hel del framför mig nu ;-)
    Ha en bra dag! Snart ska jag ut i regnet o ner till frissan en stund ;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack för inbjudan till utmaningen. Spännande!
    Just nu har jag tyvärr en ond fot och tänker vila foten, men jag håller koll på dina utmaningar och ser när det passar. :)

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...