18 januari 2013

Inspiration


I denna lägenhet som jag hittade på Sköna Hem har ett par i 30årsåldern skapat sig ett hem som är anpassat för ett socialt liv men för tillfället utan barn. Den är elegant och inbjuder till många middagar. Snygg med mycket design från Slettvoll. 

Matta, soffbord, lampa och fåtöljer, allt från Slettvoll. Sammetsklädd bänk från K&co. Längs fönsterväggen en platsbyggd bokhylla, ritad av lägenhetsinnehavaren. På soffbordet en antik korg från K&co.


Matbordet är måttbeställt från Snickis och har plats för åtta personer. Stolar från Ikea, kökssoffan är platsbyggd liksom två hyllor på vardera sidan. På bordet mässingsljusstakar från Skultuna. Lampa från Designtorget. Barvagnen är köpt på Blocket.


I hallen långsmalt konsolbord från Newport/NK, på bordet några böcker samt tre mässingsapor från Oscar & Clothilde. Det runda hallbordet i art deco-stil är köpt på Ebay. På bordet munblåsta ljuslyktor Hurricane och munblåst glasvas Hurricane lily båda från Skogsberg & Smart/NK.


Idag är det fredag en arbetsdag kvar sen är det helg. Längtar. Hur mycket jag än tycker om mitt jobb så behöver man helgen för att koppla bort stressen och njuta av varandra och vänner. Helgen bjuder på Afternoon Tea på Stationen, middag hos Henriks föräldrar, lite promenader, mys, vin och god mat. 

5 kommentarer:

  1. Härlig inspo! Låter som att du kommer få en toppenhelg =)) Här blir det till att vara själv då mannen jobbar, som vanligt..

    Ha en härlig fredag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Fina bilder. Jag älskar de där soffborden. Jag har en så fin sliten skiva och skulle vilja göra ett sådant soffbord av den. Undrar om det är en svetsare man ska kontakt för en sådan "ställning"?

    Ha en bra fredag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Alltid härlig inspiration här inne! Låter som du har en skön helg framför dig. Afternoon tea gillar vi;)

    Ha det bra!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt där!
    Ha en fin fredagskväll, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Kika gärna in hos mig idag, du kan hämta en rabattkod till fina nätbutiken Tidlösa Ting!

    Trevlig helg,

    Kram Emma

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...