30 september 2012

Lördags Lyx

Mitt i mysiga Sigtuna, med strålande utsikt över Mälaren ligger Sigtuna Stads Hotell. Det byggdes 1909 och genomgick 2001 en övergripande renovering med målet att bli Sveriges minsta femstjärniga hotell.

Det är idag ett femstjärnigt designhotell i 30-50-tals stil möblerad med Skandinaviska designklassiker och väggar och textilier i klassisk färgsättning





Vi hade en härlig dag med god mat och vin som vi avslutade i deras lounge med farligt gott kaffegodis



Till lunch fick vi denna fina brödkorg

.
Vår kära vän Josefine Asplund är i dag hotelldirektör på Sigtuna Stadshotell och igår, innan lunchen, visade hon oss runt på hotellet. Det är verkligen jätte fint med härliga rum med otrolig utsikt.   





2 kommentarer:

  1. Vilken härlig miljö! Det var längesedan jag var i Sigtuna, borde kanske ta en tripp dit snart..

    kramen

    SvaraRadera
  2. Det var så länge sedan jag var i Sigtuna men ska verkligen ta mig dit igen snart igen.

    Så kul att du är med och tävlar!

    Ha en fin söndag

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...