9 december 2012

Bättre än planerat

I går när vi kom hem var det -16.7 grader kallt. 
Träden har blivit vita av frosten och det snöar lite grann, det är så fint. Jag gillar vintern och snön och har känt mig piggare sedan snön kom, det är svårt att beskriva, men det känns lite lättare att komma upp på morgnarna och kvällarna är lite ljusare tack vare snön. 

Helgen blev inte riktigt som planerat. Vi skulle vila men i fredags efter jobbet ringde pappa och skulle på basket och han undrade om vi ville följa med. Så fredag i soffan byttes mot hårda stolar i Fyrishov, stämning på hög nivå och ett lag som vann. Jätte kul. 
Igår skulle vi göra ett nytt försök att vila och åkte och handlade god mat och  fyllde kylen. Innan vår myskväll skulle vi "bara" ta ett glas vin med vänner på Stationen. Kl16 möttes vi upp kl01 kom vi hem. "Bara" ett glas vin blev mer vin, förrätt på Stationen, julbord, Wallmans och sen drinkar på Jay och massor av skratt. Spontana kvällar är de bästa. Tack alla för en härlig helg. Nytt försök att vila näste helg kanske?





Idag ska vi fira bror och hans flickvän som fyller år dagarna efter varandra. Hoppas på en mysig fika hela familjen. Men först ska vi ut i snön och pulsa. Power Walk i solen. Underbart och kallt. Men det är väll sant som man säger....det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder?


4 kommentarer:

  1. Låter som en tokmysig dag!! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du har haft en härlig helg. Kallt var det på powerwalken idag trots bra kläder, jag fick avbryta faktiskt, det blev 15 min. istället för 30. Ha det gott ser fram emot utmaningen i morgon/ Pia

    SvaraRadera
  3. Ja, låter verkligen som en tokmysig kväll ni hade igår! Stationen är så fint, gillar det massor! Härlig atmosfär där!
    Ha en fin andra advent!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Låter verkligen som en "finhelg" ...hade tänkt mig en långpromenad nu i eftermiddag ..men det blåser och yr snö ...så den ställs faktiskt in här..

    Kram

    pernilla

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...