20 december 2012

Paket

I hjärtat av Florence, mitt i centrum har vi tillbringat några dagar. I en otrolig byggnad med en renässans trädgård och ett fantastiskt Spa har vi njutit och jobbat från morgon till kväll. På hotellet kunde inspirationen flöda och många bra beslut togs. Vi har smuttat på en espresson, njutit av drinkar och utsikten över trädgården och ätit god mat.



Julen hade kommit till hotellet och vi njöt av julkänslan. Var man en tittar finns något vackert att se. Hotellet är som ett museum, otroligt.




Vita granar, gröna granar, glitter, ljus, vit snö, guldskimmer ja allt hade de klätt in hotellet med för att skapa en julkänsla och paket i mängder fanns uppstaplade. Nästan så man blev sugen på att öppna ett paket och hoppas på en överraskning. Jag kom ihåg när man var mindre och satt framför granen och väntade på att få börja öppna. Man ville klämma och känna på dom men ville inte förstöra överraskningen så jag rörde aldrig paketet utan väntade tills jag fick de tilldelade.
 Kvällen innan hade vi slagit in paket tillsammans alla syskon och jag kan fortfarande njuta av att slå in paket. Känslan från när man var yngre finns nog kvar.

I år har vi bestämt att vi köper ett paket till en vuxen så vi la alla namn i en burk och sen drog man ett namn. Jag har köpt till syster. På det sättet får alla vuxna ett paket och sen köper vi så klart paket till barnen. Jag köpte även ett paket till mig själv i Florence....

Nu längtar jag verkligen efter julen och lite ledighet.

Dagens tema hos fabriken är paket, kolla in på fabriken för mer inspiration

5 kommentarer:

  1. Så fantastiskt vackra bilder du visar, måste ju kännas som en saga att vistas i sådan majestätisk miljö, snacka om julkänsla!

    Ha en lovely torsdag =))
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. WOW...det där stället ska jag nog ta och kolla upp lite närmare....så mysigt!!

    KRAM

    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Ah vad skoj, vår bröllopsresa gick just till Florens! kram Mia

    SvaraRadera
  4. Naturens skönhet
    är obeskrivlig.
    Kung Bore har målat allt
    i silver och guld.

    Jag vandrar
    genom vinterlandet.
    Snön knarrar
    under mina fötter

    Gnistrande pärlor
    pyntar trädet
    Och jag får njuta
    alldeles gratis.

    Kylan biter
    I mina kinder.
    Solen står lågt
    och värmer inte.

    Frusna händer,
    frusna fötter
    men tankarna på vänner
    ger mig värme i hjärtat!

    En riktigt god jul till dig och de dina önskar jag dig från ett vintrigt Gotland!

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...