22 december 2012

Florence



Vad kan jag säga om Florence som inte har sagts otaliga gånger under det senaste årtusendet? Kulturisk mecka, renässans, god mat, Fashion, konst och arkitektur - Alla kan hitta något att älska i Florens.
Staden är helt enkelt överväldigande.






Modebutiker, eleganta vinbutiker, ost och korvbutiker, fina restauranger, bagerier och konditorier som alla lockar in oss besökare med sina frestelser. Marknader, broar,  guld och smycken butiker och massor av kända varumärkesbutiker. Florens är farligt för din plånbok. Men det är inte dyrt att bo, äta och dricka i staden. 












Nämnde jag all konst? 
Konst är överallt, väggmålningar, statyer och fontäner. Det finns otaliga världsberömda museer och kyrkor fyllda med konst att utforska, men du behöver aldrig satt sin fot i en enda byggnad att känna stadens kulturarv. 






Florence är verkligen en stad jag vill besöka igen. Hoppas våra vänner vill dit i sommar....

5 kommentarer:

  1. Vilka bilder du bjuder på! Nu blev jag ressugen......... mitt i all jul... Men till våren skulle det vara härligt med en weekend hit!
    Ha det så jättebra!! kram

    SvaraRadera
  2. åh så inspirerande bilder ...det känns ännu mer som ett måste att besöka staden ..:)

    passar på att önska dig en riktigt fin JUL också.

    KRAM

    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder! Jag har varit i vackra Florence för några år sedan.
    Jag hänger i med träningen men länkar inte varje gång, varit lite dålig på benböj men gör det när jag kommer ihåg...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Ja vist är staden fantastisk! Jag har faktiskt flyttat hit för att studera inrednings design kan inte hitta en mer passande plats att göra det. Det är det bästa jag gjort! besök gärna min hemsida/blogg för att se mer
    mvh
    Jacqueline Tamm

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...