11 december 2012

Morgonstund

Tisdag morgon. Njuter av tystnade inne och ute. Någon smäller en bil dörr och någon går med knarrande steg i snön annars tystnad, ännu har inte staden vaknat. Njuter. Tänder ljus och kryper ner i soffan under en varm filt. Någon fågel har börjat kvittra och snart är det full rörelse ute. Jag hör tangenterna låta när jag jobbar och det droppar i badrummet efter morgonens dusch men annars är det tystnad och jag njuter av ensamheten någon timme innan mötena och vardagen sätter igång. En liten stund till sen är det dags att starta dagen ordentligt...

Njuter av den här villan, så fint vardagsrum...




Morgonstund har guld i mun. Den som går upp tidigt får mycket arbete uträttat

13 kommentarer:

  1. Jag njuter oxå av morgonen, och tystnaden. Nåja, tystnad blandat med barnliv ;)
    Vackert vardagsrum, älskar textilierna som förlänger rummet ytterligare, härlig färg på dem dessutom.

    Ha en härlig tisdag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Härligt med sådana mornar!!! Det är verkligen det bästa sättet att börja en dag. Hoppas att dagen fortsätter lika bra!

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Tänk om man kunde få jobba hemifrån idag... Dethade varit skönt och välbehövt, men, men.
    Det där vardagsrummet var bara sååååsnyggt!
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  4. Verkligen smakfullt!
    Ha en bra dag:-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Så skön morgon det låter som du har haft!
    Vilket varmt och ombonat vardagsrum får lust och slå mig ner direkt :)!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Låter som en sjukt bra start på morgonen. Till skillnad mot mig som stressade iväg efter att ha skjutsat karln och slängde i mig frukost för att inte komma för sent. Hihi allt annat än njutning på morgonkvisten :)
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Härligt det låter med en lugn & fin morgon:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Låter mysigt med en tyst och lugn morron.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Låter som en morgon hos mig. Går alltid upp tidigt så jag slipper stressa o får ta det lite lugnt med en kopp kaffe innan resten av huset vaknar till liv. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Ja det är härligt ibland att vara uppe tidigt och njuta för sig själv...jag är nog en både-och-människa. Det är så sköönt med sovmorgon ibland samtidigt som jag gärna kliver upp tidigt ibland fär att (som du skriver) få något uträttat. Jobbardagar hinner jag inte njuta på morgonen. Då ringer klockan 05.30 eller 06 beroende på när jag börjar...för tidigt:(
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig start på dagen.
    Härliga bilder.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  12. Vilka fina bilder!
    Älskar morgonen.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker beskrivning av din morgon och fina bilder
    Kram
    Helena

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...