2 december 2012

Tränings Utmaning. Vilka vill vara med?

För 6månader sen så fick jag för mig att börja träna. Jag kunde pinsamt nog inte ens springa 0,5km och min kära fick tjata många gånger för att få med mig ut. Många gånger ville jag ge upp men sakta och säkert kom framstegen och motivationen ökade. Nu några månader senare så har det blivit en del av vår vardag och vi försöker träna i olika former minst 3pass i veckan.
Jag har läst på många bloggar att många vill komma igång med träningen och även jag behöver en rolig utmaning för att peppa mig själv att fortsätta träna. Jag kände att jag gärna vill dra igång något konkret och skulle jag lyckas peppa några av er också så är det en klar bonus. Så häng gärna på. 
Nu börjar 5 veckors utmaning!
Var och en formulerar sitt mål själv och jag hoppas att även du som inte tränar något överhuvudtaget just nu (men skulle vilja köra igång) hittar din egen nivå och kör igång.
"Jag kommer att träna minst 3dagar i veckan Jag kommer blanda vardagsmotion, powerwalks  och löpning"
-Formulera ditt mål, blogga om det som peppar dig. Detta inlägg ska du gärna ta en titt på varje morgon.Hittar du en peppande bild så klistra gärna på den bredvid din pepptext. Vem vill du vara? Det kan du bli.
Det som driver mig iväg till spåret även när det snöar som idag:
"Jag ska vara stark och inte blir avskräckt av småsaker och se positivt på livet. Jag tänker på känslan efter ett genomfört svettigt träningspass när det tar emot att komma iväg"



Varje Måndag är kommer en nya utmaning kom gärna med ideer till dessa utmaningar tex spring minst 5km, gå minst 1mil osv. Utmaningen är för alla med utan blogg och jag vill att vi alla hjälper och peppar varandra

Vill ni vara med? Skriv nedan i inlägget om ni vill vara med så länkar jag till er varje måndag då utmaningen är

Utmaning 1 börjar nu på måndag titta in då för att se vad första utmaningen är.

Lycka till!

Titta in på Fabriken för mer söndagsinspiration





15 kommentarer:

  1. Det låter spännande. Jag ska verkligen komma igång igen. Jag startar idag mitt nya kostliv och träning är ju bara bra. Min blogg Mina friska tankar. http://piasus.blogspot.se/ är den jag kommer att använda om du länkar. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken superbra idé, även om jag inte orkar haka på just nu, kanske blir en nästa gång? Ska bli kul att följa dig dock :)

    Ha en riktigt mysig första advent!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. vilken bra ide´jag hakar också på. Fick tipset genom Pia här ovan om din utmaning.
    Fast jag förstod inte riktigt om jag ska skriva om mitt mål varje måndag eller få uppdrag av dig?
    Jag sätter mitt mål på min vanliga blogg som jag använt för min livsstilsförändring och allt annat.
    http://lifessilverliningandi.blogspot.com
    kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Jättekul idé :)
    Men jag väntar till efter nyår. Då tänker jag ta nya tag.
    Så denna gången hoppar jag. ;)

    Hoppas ni haft en riktigt mysig första advent!

    Kram Verra

    SvaraRadera
  5. Hoppar denna gången ;) tänkte ta tag i det efter nyår.

    Hoppas ni haft en riktigt mysig flesta advent :)

    Kram Verra

    SvaraRadera
  6. Jag vill vara med!!!!!!!! Tack för bra idé!!!!<3

    SvaraRadera
  7. Klart jag hänger på! Håller med Nilla förstår inte riktigt vad du menar men jag gör ett inlägg om mitt mål imon och kikar in här och kollar om du har en utmaning! (Jag är lite begränsad med mitt diskbråck men gör nåt annat om det inte skulle funka...)
    Kul idé! Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Ahhh spännande, jag har precis kommit igång igen efter ett långt uppehåll. Det går sakta men säkert med träningen...fniss... Älskar kettlebells och dans, det är mina favisar! <3

    Tack för titten!

    SvaraRadera
  9. Jag är med!!! (Ursäkta om det kommit en drös inlägg från mig här men tel velar)
    Jag tränar ca 3 dagar i veckan och det är blandad träning!

    Kram
    Sandra
    ( undrar samma sak som Hemma på sjuan)

    SvaraRadera
  10. Klart jag hänger på!!! Kan ju inte se ut som en vandrande Lussebulle längre! NIX!
    Imorgon startar jag med min GI och sen blir det hopp upp på Crosstrainern. Huuuu... känner hur det redan tar emot bara av att tänka på det, men om jag så ska piska mig själv så ska jag upp på den förbannade maskinen ;-)
    Kram och ha en finfin kväll!

    SvaraRadera
  11. Men vilken bra idé! Jag vill vågar och kan ;)

    SvaraRadera
  12. Har börjat springa med, första gången helt slut efter 2 minuter, några veckor senare springer jag 30 minuter utan problem, kan blir ännu bättre =) Visst är jag med. Toppen ide.
    Kramen

    SvaraRadera
  13. Jättebra idé och jag skulle gärna vara med men vet inte om jag vågar. Bestämmer mig på måndag när jag vet hur första utmaningen ser ut. Jag vet, jag är en sån feeeeegiiiiiis. ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Jag började med Yoga denna veckan (går alltid på måndagens lunchpass)
    men det är sex dagar kvar av veckan så de tre ggr träning kommer att hinnas med!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...