18 oktober 2012

Do It Yourself!

Bygg, modifiera eller reparera något. MEN gör det själv utan varken hjälp av experter eller andra professionella.

DIY är en förkortning och betyder do it yourself, Gör det själv!
Det är ett uttryck som funnits i många år, läste att det började bli stort redan på 70-talet, men nu har bloggvärlden gett det lite av en nystart och gett hela diy-trenden ett lyft uppåt.

Vi har i stort sett renoverat hela vårt hus men mycket har vi haft hjälp med men här är två  av våra projekt som vi gjort helt själva: 

Trappan:
Efter att ha slipat hela trappan målades alla vagnstycken och räcke vita 3ggr sen oljades trappstegen in med mörk valnötsolja. Vi avslutade med att måla alla vagnstycken och räcken en gång till. Läs mer om trappan här.
Före
Efter



Före
Efter
Altan:
Byggt trall och staket, målat staket, satt upp segel, införskaffat grill och möbler, planterat kryddor och växter och satt upp paviljongen. Från lergrop till Altan. 70kvm byggde vi på semestern. Läs mer om det här


Precis i början
Klart
Se mer inspiration på Torsdagstema hos Fabriken

10 kommentarer:

  1. Det är alltid lika kul att se före och efterbilder. Vad fint ni har gjort det.

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Superfint alltihop! Men det har bestämt hänt nåt mer, en vägg där vid trappan eller?
    Älskar altanen, ska kika mer på det när det är dags för oss att bygga en, framåt våren nån gång..

    Ha en toppendag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där det var öppet förut och en kamin stod är nu stängt och där bakom den nya dörren är vårt nya badrum:) Uppmärksamt av dig:)

      Radera
  3. Jättefint! Bra jobbat! Och känslan av att faktiskt ha gjort det själv är ju inte så dum :)
    Jag älskar att jobba med färg. Ganska snabbt och enkelt men ger stooora skillnader! Vi har haft så mycket furu här hemma (ryser vid tanken) så jag kan inte ens föreställa mig hur många burkar vitfärg som har gått åt, hahah :)
    Ha en bra dag.
    Kram Vanja!

    SvaraRadera
  4. Wow,så snyggt :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Ja, det är ju som sagt sååå kul med före och efterbilder! :)

    Ang olivträd... Jag har aldrig ägt ngt sådant, så jag har noll koll! ;) Och jag har allt annat än gröna fingrar, så jag kanske får se mig om efter ngn annan trevlig växt... Men just olivträd är ju så rackarns fina! Vet du om det finns ngn liknande växt..? Mer lättskött men lika fin liksom... :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej

    Vad kul med en ny följare!

    Ska kika vidare på din blogg nu.

    Ha en fin kväll!
    /Hanna

    SvaraRadera
  7. Åhh! Vad fint! Riktigt kul att se före och efter bilden. Det har ju blivit en riktigt stor förändning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja det är stor skillnad i huset efter vi renoverat allt:)

      Radera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...