24 oktober 2012

Lila i vardagsrummet


Lila brukar betraktas som en längtansfull och andlig färg som kopplas ihop med visdom, värdighet, kreativitet, mysterier och magi. Lila är också lugnande och färgen förknippas med intuition och ett medvetet sinne. Människor som älskar lila är ofta konstnärliga och inspirerande Det sägs även att lila även uppmuntrar till kärlek, inspiration, romans och passion, viket gör att färgen även passar alldeles utmärkt i sovrum.

I vårt vardagsrum har vi i ena delen av rummet en grupp med fyra fåtöljer. Vi valde lila fåtöljer i sammetstyg med nitar längst ner för att göra de unika. Samt att knapparna i fram är i samma tyg som sofforna så att de matchas utan att synas. De står i en grupp och jag tror de kommer användas väl. Tror på många härliga kvällar med vänner i dessa fåtöljer.......

På väggen bakom de lila fåtöljerna (vita väggen vid altandörren) ska vi nu bygga/köpa en hylla eller liknande. Har ni några idéer?




Denna vita vägg rakt fram vid altandörren

Nu blir det härlig Power walk med Jossan och syster innan middag på Jay Fu ikväll. Jag tror på det här med kvalitetstid och restaurang besök mitt i veckan... Ska kanske pröva: 
TURN ON, TUNA IN, DROP OUT
grillad tonfisk med pocherat ägg, grillad bok choy, yuzu beurre blanc, rökt potatispuré och ramslöksemulsion 



4 kommentarer:

  1. Klart det var ok att lägga till mig i din blogglista!
    Jag har lagt mig som följare på din blogg och tänker lägga dig i min lista också! :)
    Så mysigt det ser ut hos dig! Vi har en whiskyhörna med ett par fåtöljer, där har vi platsbyggt en bokhylla med ikeas BILLY, om det kan vara ett tips? ;) Du hittar det under etiketten: Fabriken- DIY, hos mig eller under etiketten vardagsrummet/finrummet ;) Ifall du vill kika hur vi gjort ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Stringhylla :))) älskar dom! Passar ihop med allt..
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  3. Jättefint!

    Tullhuset ligger i Västerås..:))
    En jättemysig butik med massor av fina saker.
    Vet att dom gärna skickar om man vill, tänkte om du inte har vägarna förbi. Dom hade inte så jättemånga kvar när jag var där så ring gärna och lägg undan om du vet att du vill ha dom..:))

    Må så gott
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Var har ni köpt fåtöljerna? Försöker hitta nån i sammetsliknande material och nån klatchig färg, men inte så lätt.

    Mvh Julia

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...