16 oktober 2012

Pizza, Gangsters och Lyx

Från Al Capones gamla "gangster distrikt" till lyxiga hotel så verkar Chicago vara känt för många. Vi har ätit på så många ställen att jag inte ens minns namnet på dom. Men visitkorten är självklart sparade i fall någon vill ha ett tips någon gång. 

Jag har tvingat ner mina stackars fötter i högklackat, vinkat in en och annan taxi och vi har begett oss till Chicagos alla hörn. All typ av Jetlag har jag tvingat min kropp att inte känna men jag måste erkänna när vi satt på andra restaurangen första kvällen höll jag på att somna sittande i stolen men det kanske har sin förklaring när jag räknade ut att vi varit vakna i ca 30timmar. 

Det har varit en bra inspirationsresa men jag har svårt att uppskatta Chicago på samma sätt som jag älskar New York. Allt fanns i Chicago också: alla invånare ständigt på språng med en kaffe i handen, extra large, designbutiker i alla hörn, bra restauranger osv men det är nått med staden som gör att den inte upplevs på samma sätt. Kanske är det bristen på modemedvetna människor, alla män med tio gånger för stora byxor. Kanske är det att maten smakar bra men inte överraskar. Kanske är det ljudnivån på alla ställen som gör det omöjligt att föra en konversaion. Eller, kanske, så var det helt enkelt så att staden inte höll upp till mina höga förväntningar. 

Bloody Mary

Bellini


En portion! Galet
Choklad/Pistage
Tiramisu
Bläckfisk



Utsikt från rummet




Tryffelpasta


Jag tycker om Chicago men jag ÄLSKAR New York!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...