24 oktober 2012

Julafton om 60 dagar

60 dagar är länge men tiden går fort....Snart är julafton här med tomten, paket, glögg, knäck, kola, julskinka och gröt. Det är första gången i år som vi kan pynta vårt hus med julsaker. Förra året hade vi byggdamm och maskiner som pynt. 

Jag älskar julen. Hela december fram till Julafton är som en lång mysmånad. Paket shopping med syskon, klä granen, adventmys, baka pepparkakor och slå in paket. Sen kommer julafton med familjen, juldagen med Henriks familj och lång ledighet. Kanske lite shopping i Stockholm med systrarna i melladagarna. Föra året hade vi en heldag i mellandagarna med frukost, shopping och lunch i Stockholm, jätte mysigt. Tror vi måste göra en tradition av det!

Jag funderar på vad vi ska pynta med. Jag tycker, som sagt, verkligen om julen men vill inte ha för mycket saker hemma, mer stilrent. Tittade runt på lite bilder från Sköna hem och Lantliv för att inspireras








Vi ska ha glöggkväll här hemma med vänner 1Advent. Årets glögg från Blossa smakar citrus och ingefära.Smaken är en kombination av yuzu (en japansk citrusfrukt) och ingefära. 
Glöggen smakade inte så mycket ingefära, mer citrus. Vi smakade den kall på jobbet och det var gott. Kanske kommer ingefäran fram med om den är varm. 



3 kommentarer:

  1. Vad härligt att fira hemma i år. Det blir så här med, första julen hemma med barn för oss. Ingen jäkt och stress då inte.
    Jag har ju kommit på att de flesta sorters glögg smakar bäst kall. Konstigt med sant. Men man vill ju ha dem varm ändå;)

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Jag längtar till julen.. jättemysig högtid! Det börjar komma mer och mer röda, vita och silvriga ting i butikerna nu :-) Lite smuttande på lite glögg räcker för min del... inte en favorit :-)

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilket mysigt inlägg! Jag älskar också julen! Tack för att jag fick hitta till dig! Du är sparad i listan! Kram!!

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!

Pool 2022

Reklam för poolgiganten  Vi har lovat oss själva att 2022 ska vi köpa POOL!  Vi har länge tyckt att det skulle vara  härligt att ha en egen ...